Etusivu / Muut uutiset / Imatranajon lipunmyynti on avattu

Imatranajon lipunmyynti on avattu

Vaikka ensi kesän Imatranajo on vielä kuukausien päässä, ovat tapahtuman järjestelyt jo täydessä vauhdissa.

Imatranajon pääluokkina tullaan myös vuonna 2019 ajamaan IRRC Superbikeja IRRC Supersport. Pääluokkia tukevat tutut Open 1000 ja Open 600, joiden lisäksi viivalla nähdään paluun Imatranajoon tekevä sivuvaunuluokka sekä kotimaan radoilla nopeasti suosituksi noussut Retro Superbike. Seitsemäs ajettava luokka on vielä avoinna – Imatran moottorikerho yrittää saada historiallistenGP-pyörien ICGP-sarjan osakilpailua Suomeen. Jos ICGP-suunnitelmat eivät toteudu, ajetaan Imatralla Lightweight-luokkaa.

– Luokkia lisäämällä pyrimme pitämään huolta siitä, että radalla tapahtuu jatkuvasti ja yleisöllä riittää nähtävää, kertoo Imatran moottorikerhon puheenjohtaja Sami Backman.

Tänään aloitetaan myös Imatranajon lipunmyynti Ticketmasterin palvelussa. Joulutarjouksena Imatran moottorikerho tarjoaa viikonloppuliput 35eurolla (hinta portilla 50 euroa). Viikonloppulippujen lisäksi myyntiin tulevat myös päiväliput. Uutuutena vuonna 2019 perjantain harjoituspäivän seuraaminen on maksutonta.

Katsomo- ja VIP-liput tulevat myyntiin MP 19 -näyttelyyn mennessä.

55. Imatranajo järjestetään 14.-16. kesäkuuta 2019. Lippuja voi ostaa osoitteesta www.ticketmaster.fi/imatranajo.

Imatranajon luokista lyhyesti:

IRRC Superbike

Luokassa sallittuja ovat 4-tahtiset moottoripyörät. 4- ja 3-sylinteristen suurin sallittu iskutilavuus 1000 cm3, 2-sylinteristen 1200 cm3.

IRRC Supersport

Luokassa sallittuja ovat 4-tahtiset moottoripyörät. 4-sylinteristen suurin sallittu iskutilavuus on 600 cm3, 3-sylinteristen 700 cm3 ja2-sylinteristen 750 cm3.

Open 1000

Luokassa sallittuja ovat Superbike-luokan sääntöjen mukaiset, tuotantomalleihin perustuvat 4-tahtiset moottoripyörät. 4- ja 3-sylinteristen suurin sallittu iskutilavuus 1000 cm3, 2-sylinteristen 1200 cm3.

Open 600

Luokassa sallittuja ovat Supersport-luokan sääntöjen mukaiset, tuotantomalleihin perustuvat 4-tahtiset moottoripyörät. 4-sylinteristen suurin sallittu iskutilavuus on 600 cm3, 3-sylinteristen 675 cm3 ja 2-sylinteristen750 cm3.

ICGP

Luokassa sallittuja ovat 250- ja 350-kuutioiset moottoripyörät, jotka on valmistettu ennen vuotta 1985. Pyörien tulee olla nimenomaisesti kilpakäyttöön valmistettuja, eikä katumalleista muutettujen moottoripyörien käyttö ole sallittua.

Retro Superbike

Luokassa sallittuja ovat tuotantomalleihin perustuvat, 4-tahtiset moottoripyörät, jotka on valmistettu ennen vuotta 2000. Kaikki kuljettajaa avustava elektroniikka on kiellettyä. Tuoreimmissa 4-sylinteristen suurin sallittu iskutilavuus on 750 cm3, 2-sylinteristen 1000 cm3, vuosimalliin 1988 saakka 1100 cm3 ja vuosimalliin 1980 saakka 1000 cm3.

Sivuvaunut

Luokassa sallittuja ovat 4-tahtimoottorilla varustetut sivuvaunumoottoripyörät. Moottorin suurin sallittu iskutilavuus on 1000 cm3.

Lightweight

Luokassa sallittuja ovat 125- ja 250-kuutioisella 2-tahtimoottorilla varustetut, nimenomaisesti kilpakäyttöön valmistetut moottoripyörät sekä enintään 650-kuutioisella nestejäähdytteisellä ja enintään 1000-kuutioisella ilmajäähdytteisellä 4-tahtisella moottorilla varustetut moottoripyörät.

Teksti ja kuva: Imatranajon tiedotus

Katso myös

Jonathan Rean elämä ei ole ollut pelkkää tuhkimotarinaa

Jonathan Rea, 31, on yksi maailman arvostetuimmista ratamoottoripyöräilijöistä. Hän on saavuttanut Superbike-luokassa neljä maailmanmestaruutta peräkkäin …

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *