Etusivu / MotoGP / Näin siinä sitten kävi: Syahrin on KTM Tech 3-tiimin toinen kuljettaja
Razlan Razali (vas.), Hafizh Syahrin ja Herve Poncharal. Kuva: Tech 3

Näin siinä sitten kävi: Syahrin on KTM Tech 3-tiimin toinen kuljettaja

Mika Kallio lukeutui niihin kandidaatteihin, joista tutkailtiin KTM:n MotoGP-luokan uuden Tech 3-tiimin toista kuljettajaa kaudelle 2019. KTM:n testikuljettajana töitä paiskivaan Kallioon tuo pesti ei ikävä kyllä sittenkään kohdistunut.

Viime viikonvaihteessa Mugellossa ajetun Italian GP:n aikoihin varmistui, että Herve Poncharalin johtaman KTM:n Tech 3-tiimin toiseksi kuljettajaksi jo aiemmin pestatun portugalilaisen Miguel Oliveiran rinnalle tulee malesialainen Hafizh Syahrin.

Vuoden mittainen sopimus julkistettiin tänään.

– Tätä on vaikea uskoa todeksi. Iso kiitos Hervelle luottamuksesta kohtaani ja hänen tarjoamastaan tilaisuudesta jatkaa Tech3-tiimissä, sekä liittyä KTM-perheeseen. Iso kiitos kuuluu myös managerilleni Razlan Razalille, joka mahdollisti unelmani MotoGP-luokassa, Syahrin iloitsee.

Syahrinin, 24, oli alun perin tarkoitus kilpailla tällä kaudella Moto2-luokan SIC Racing Teamissa, jossa Niki Tuuli tekee nyt upeaa työtä. Syahrinille tarjoutui kuitenkin yllätystilaisuus nousta kuninkuusluokkaan ja vielä tämän kauden Yamahalla kilpailevaan Tech 3-tiimiin sen jälkeen, kun saksalainen Jonas Folger ilmoitti vetäytyvänsä sarjasta.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että Hafizh Syahrin jatkoi sopimustaan Tech 3:n kanssa. Hän toimii erittäin ammattimaisesti ja hän on ystävällinen nuori urheilija. Yhdessä Miguel Oliveiran kanssa nuoren Tech 3 MotoGP Teamin kuljettajakaksikko ensi kaudeksi on nyt valmis, toteaa KTM:n moottoriurheilutoimintaa johtava Pit Beirer.

Katso myös

Ajon suojatille ylistystä Stonerilta: ”Hän on tehnyt minuun suuren vaikutuksen”

Aki Ajon manageroima MotoGP-luokan aussikuljettaja Jack Miller vahvisti henkilökohtaisesti torstaina, että hänen uransa jatkuu ensi …

3 kommenttia

  1. Millä perusteella Mika Kallio kuului tallin kuljettajaehdokkaisiin? Haaveilla saa aina, mutta pelkällä Gp-Uutisten jankuttamisella ja asioiden vatvomisella ei tallipaikkoja kai vieläkään jaella?

    • Sillä perusteella, että joskus Tallipaikkoja jaettiin nopeuden ja luotettavuuden perusteella ja niitä kumpaakaan Kalliolta ei puutu.
      Nykyisin ajopaikoissa on valitettavasti muut kriteerit,kun mennään esim.sateelliitti/uusiin tiimeihin.

  2. Perusteena oli KTM:n kilpailutoimintaa johtavan Pit Beirerin taannoinen näkemys asiasta. GPuutiset liputtaa Mikan puolesta ja pyrkii uutisoimaan ensisijaisesti suomalaisten edesottamuksista MotoGP-sarjassa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *