Etusivu / MotoGP / ”Mika on edelleen kilvanajaja ja se on loistavaa nähdä” – KTM:n tiimipomo hehkuttaa Kalliota
Mika Kallio. Kuva: KTM/Gold and Goose

”Mika on edelleen kilvanajaja ja se on loistavaa nähdä” – KTM:n tiimipomo hehkuttaa Kalliota

Mika Kallio on vakuuttanut KTM:n tiimipäällikön Mike Leitnerin moneen otteeseen testikuljettajan ominaisuuksillaan ja viimeistään nyt kokenut suomalaiskuski on tehnyt vastaavan vaikutuksen samaan herraan myös kilvanajajana isolla alkukirjaimella.

Aikoinaan pitkään Dani Pedrosan kanssa Hondalla töitä tehnyt Leitner toki tietää ja tuntee tarkalleen Kallion upeat saavutukset, mutta Saksassa ajettu villin kortin kisa ravisteli KTM-pomon tavallaan taas todellisuuteen.

Jossittelu on täysin turhaa, mutta tässä se sallittakoon. Jos Kallion eturengas olisi kestänyt vähänkin paremmin 30 kierroksen kisan loppuun, niin hän olisi saattanut hyvinkin päihittää KTM:n molemmat kisakuljettajat, eli Pol Espagaron ja Bradley Smithin.

Saksan GP:n puoliväliin asti tavoittelemassaan iskussa edennyt Kalliota latasi kisan 12:nneksi kovimman kierrosajan, johon Espargaro ja Smith eivät kyenneet vastaamaan.

– Mika oli superia koko viikonvaihteen ja hän teki mahtavaa työtä. Ikävä kyllä Mikalla ilmeni kisassa ongelmia eturenkaan kanssa, mutta hän pärjäsi siihen asti ja pitkän kisatauon jälkeen ryhmässä hienosti, kehuu Leitner.

Kallio ajoi aamun warm up-sessiossa seitsemänneksi. Warm up on aina warm up, mutta kyllä tuokin sijoitus kertoo jostain.

– Se mitä näimme häneltä warm up’issa oli nopeaa jälkeä. Mika on aina osoittanut olevansa nopea ja hyvä testikuljettaja meille, mutta hän on edelleen kilvanajaja ja se on loistavaa nähdä, Leitner hehkuttaa.

* LUE LISÄÄ AIHEESTA: ”King of the Ring” teki sen taas! – Kallio niukasti pisteiden ulkopuolella

KTM:n tiimipäällikkö Mike Leitner. Kuva: KTM/Philip Platzer

Katso myös

Tällä miehellä Bemareita piisaa – Marquez on myös melkoinen aika-ajohirmu

MotoGP-luokan nelinkertaisen maailmanmestarin Marc Marquezin kokoelmista löytyy myös mukava kattaus sporttisia BMW-autoja. Vuonna 2013 kuninkuusluokkaan …

3 kommenttia

  1. Oliko eturengas erilainen kuin tiimikavereilla?

  2. Mikalta vastaus oheiseen kysymykseen:
    ”Ilman renkaan pettämistä todella hyvät mahdollisuudet ajaa sijoille 11-13. Rengas oli sama kuin tallikavereilla ja myös suurin osa kuskeista käytti samaa seosta. Varmuuden vuoksi kisaan otettiin vielä pykälää kovempi seos kuin mitä muuten viikonloppuna käytettiin, mutta sille ei voi mitään jos renkaassa on noinkin paljon laatuheittelyä. Käytännössä vasemmalla puolella rengasta kumia ei ollut jäljellä yhtään ja sitä ei eturenkaan kanssa missään nimessä normaalisti tapahdu.”

    • Miksi on alkanut tuntua siltä, että Michelin järjestelee näytöksiä joilla saadaan isoja otsikoita ja ihmetystä lajin ympärille…? Tokihan rungon vaihto muuttaa ajettavuutta, mutta miten mm kärjessä oleva Yamaha kadottaa nopeuden samaan aikaan, kun Honda löytää sen ? Radat on tietenkin erilaisia, kuten Argentiinan kisan alla Crutchlov tokaisi, että täällä olisi hauska ajaa Yamahalla. Toivottavasti olen väärässä ja skitsoilen vaan, kun Espanjan äitien päivänä podiumilla seisoo kolme espanialaista ja Italiassa joka luokassa voittoon ajoi italialainen. Ainoa asia jota en epäile on Ducatin nopeus.

      Tämän kirjoitin ennen Saksan Gp.tä, jossa Folger ajoi podiumille….

      Nyt Michelin !!! Anna kuskien ajaa mies miestä vastaa, ja lopeta politikointi !

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *