Etusivu / MotoGP / ”Mika on edelleen kilvanajaja ja se on loistavaa nähdä” – KTM:n tiimipomo hehkuttaa Kalliota
Mika Kallio. Kuva: KTM/Gold and Goose

”Mika on edelleen kilvanajaja ja se on loistavaa nähdä” – KTM:n tiimipomo hehkuttaa Kalliota

Mika Kallio on vakuuttanut KTM:n tiimipäällikön Mike Leitnerin moneen otteeseen testikuljettajan ominaisuuksillaan ja viimeistään nyt kokenut suomalaiskuski on tehnyt vastaavan vaikutuksen samaan herraan myös kilvanajajana isolla alkukirjaimella.

Aikoinaan pitkään Dani Pedrosan kanssa Hondalla töitä tehnyt Leitner toki tietää ja tuntee tarkalleen Kallion upeat saavutukset, mutta Saksassa ajettu villin kortin kisa ravisteli KTM-pomon tavallaan taas todellisuuteen.

Jossittelu on täysin turhaa, mutta tässä se sallittakoon. Jos Kallion eturengas olisi kestänyt vähänkin paremmin 30 kierroksen kisan loppuun, niin hän olisi saattanut hyvinkin päihittää KTM:n molemmat kisakuljettajat, eli Pol Espagaron ja Bradley Smithin.

Saksan GP:n puoliväliin asti tavoittelemassaan iskussa edennyt Kalliota latasi kisan 12:nneksi kovimman kierrosajan, johon Espargaro ja Smith eivät kyenneet vastaamaan.

– Mika oli superia koko viikonvaihteen ja hän teki mahtavaa työtä. Ikävä kyllä Mikalla ilmeni kisassa ongelmia eturenkaan kanssa, mutta hän pärjäsi siihen asti ja pitkän kisatauon jälkeen ryhmässä hienosti, kehuu Leitner.

Kallio ajoi aamun warm up-sessiossa seitsemänneksi. Warm up on aina warm up, mutta kyllä tuokin sijoitus kertoo jostain.

– Se mitä näimme häneltä warm up’issa oli nopeaa jälkeä. Mika on aina osoittanut olevansa nopea ja hyvä testikuljettaja meille, mutta hän on edelleen kilvanajaja ja se on loistavaa nähdä, Leitner hehkuttaa.

* LUE LISÄÄ AIHEESTA: ”King of the Ring” teki sen taas! – Kallio niukasti pisteiden ulkopuolella

KTM:n tiimipäällikkö Mike Leitner. Kuva: KTM/Philip Platzer

Katso myös

Aki Ajon MotoGP-suojatti: ”En ota stressiä rahasta – mitään ei ole vielä allekirjoitettu”

Aki Ajon manageroima MotoGP-luokan australialaiskuljettaja Jack Miller, 22, kiistää kohutun sopimuksen Ducatin Pramac-tiimiin kaudeksi 2018 …

2 kommenttia

  1. Oliko eturengas erilainen kuin tiimikavereilla?

  2. Mikalta vastaus oheiseen kysymykseen:
    ”Ilman renkaan pettämistä todella hyvät mahdollisuudet ajaa sijoille 11-13. Rengas oli sama kuin tallikavereilla ja myös suurin osa kuskeista käytti samaa seosta. Varmuuden vuoksi kisaan otettiin vielä pykälää kovempi seos kuin mitä muuten viikonloppuna käytettiin, mutta sille ei voi mitään jos renkaassa on noinkin paljon laatuheittelyä. Käytännössä vasemmalla puolella rengasta kumia ei ollut jäljellä yhtään ja sitä ei eturenkaan kanssa missään nimessä normaalisti tapahdu.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *