Etusivu / Moto3 / Mielenkiintoisia kysymysmerkkejä sähköpyörien luokan yllä: Kenestä Ajo Motorsportin kuljettaja, onko MotoE nopeampi kuin Moto3?
Kuva: Motogp.com

Mielenkiintoisia kysymysmerkkejä sähköpyörien luokan yllä: Kenestä Ajo Motorsportin kuljettaja, onko MotoE nopeampi kuin Moto3?

Sähköpyörien luokka vyöryy World Cupin muodossa ensi kaudella mukaan MotoGP-sarjaan. Moni asia MotoE:n osalta on jo selvillä, mutta ilmassa leijuu silti yhä monia mielenkiintoisia kysymysmerkkejä.

Yksi niistä on se, kuka tulee kilpailemaan Energica Econ-pyörällä Aki Ajon johtaman suomalaistalli Ajo Motorsportin riveissä?

MotoGP-sarjan tukiluokkaan tulee mukaan 12 tiimiä ja yhteensä 18 kuljettajaa. Kattauksen uusin tiimi on SIC58, joka ottaa sähköpyörien luokassa toisen paikan Marc VDS Racingiltä.

Ajolla, SIC:58llä, Marc VDS:llä on uudessa luokassa yhden kuljettajan kiintiö, kuten myös Ponsilla ja Dynavolt Intactilla. Kahden kuljettajan tiimejä MotoE:ssä ovat Tech 3, LCR, Pramac, Angel Nieto Team, Avintia ja Gresini.

Kyseisten tiimien kuljettajien nimet julkaistaan 21.-23. syyskuuta ajettavan Aragonin GP:n yhteydessä.

Luokan kisaohjelma on puolestaan selvillä jo syyskuun ensimmäisenä viikonvaihteena ajettavan Misanon kisaviikonlopun aikoihin.

Kuinka nopeita MotoE-luokan pyörät sitten kaudella 2019 ovat? Sitä avaa luokan päällikkö Nicolas Goubert.

– Loris Capirossi ja Alessandro Branetti ovat saavuttaneet sähköpyörien testeissä Red Bull Ringin radalla saman vauhdin kuin Moto3-luokassa. Kehitys on käynnissä, joten saattaa olla, että MotoE on kaudella 2019 jo nopeampi, kuin Moto3-luokka.

* MotoE-luokan virallinen testiohjelma:
23.-25.11. Jerez, Espanja
13.-15.03. Jerez
23.-25.04. Jerez

Kuva: Motogp.com

Katso myös

Leuat loksauttaneen aika-ajon ajanut Ajon superjunnu: ”Voin vain kiittää tiimiäni, se on paras!”

Villillä kortilla matkassa oleva Red Bull KTM Ajo-tiimin 15-vuotias superlahjakkuus Can Öncü säväytti ja hämmästytti …

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *